Wednesday 28 September 2011

STELIOS KOUDOUNARIS: exclusive interview!


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: MIKAEL CHALIKIAS


Ο Στέλιος Κουδουνάρης γεννήθηκε στην Κύπρο το 1981 μεγαλώνοντας σε μια οικογένεια με fashion background. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο "Fashion Design and Garment Manufacture" μετακομίζει στην Αθήνα όπου εργάστηκε ως fashion designer και στυλίστας. 

Φέτος παρουσιάζει την 8η κατά σειρά προσωπική συλλογή του για τον Φθινόπωρο και Χειμώνα 2011/2012 υπό το label "STELIOS KOUDOUNARIS"

Από την πρώτη κιόλας συλλογή του, ο Στέλιος Κουδουνάρης απασχόλησε έντονε την ελληνική αγορά. Πολλά περιοδικά (όπως τα Harpers Bazaar, Madame Figaro, InStyle κ.α.) παρουσίασαν τη δουλειά του ενώ πολλές είναι και οι Ελληνίδες που επέλεξαν σε μια εμφάνισή του ένα δικό του σχέδιο: Ελένη Φουρέιρα, Δέσποινα Βανδή, Shaya, Tamta, Καλομοίρα, Ζέτα Μακρυπούλια, Δούκισσα Νομικού, Πηνελόπη Αναστασοπούλου και άλλες.

Οι συλλογές του χαρακτηρίζονται κυρίως από μια rock και άγρια κομψότητα και συνδυάζονται έτσι ώστε να αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα. Η minimal προσέγγισή του στην γυναικεία σεξουαλικότητα εξελίσσεται μέσα από μια μίξη σαφών razor-cut σχεδίων και φουτουριστικής διάθεσης. 

Ήταν πάντα το όνειρό σας να ασχοληθείτε με τη μόδα?
Με θυμάμαι στο σχολείο να γεμίζω τα βιβλία με φιγούρες και ρούχα, να παρεμβαίνω στο ντύσιμο των γύρω μου και να διαβάζω περιοδικά μόδας αντί για κόμικς.. Και σίγουρα το γεγονός ότι προέρχομαι από ένα οικογενειακό περιβάλλον που ασχολείται με τον κλάδο της ένδυσης ήταν καθοριστικό για την πορεία των πραγμάτων..


Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας?
Συνήθως εμπνέομαι από την αύρα των ανθρώπων γύρω μου. Από τα άτομα που με περιβάλλουν την περίοδο που δουλεύω μια καινούργια συλλογή. Από τους ανθρώπους που κινούνται σε αστικά τοπία με ένα ιδιαίτερο στιλ, και δεν εννοώ το ντύσιμο αλλά, τον τρόπο συμπεριφέρονται και κινούνται σε ένα χώρο.

Ποια είναι η γυναίκα του STELIOU KOUDOUNARI?
Σχεδιάζω για τη σύγχρονη γυναίκα, η οποία χωρίς να αποποιείται την εύθραυστη πλευρά της είναι δυναμική και ξέρει τη θέλει, χωρίς να το διαπραγματεύεται. Απευθύνομαι στη γυναίκα που αντιμετωπίζει τις ενδυματολογικές της επιλογές σαν μια ευκαιρία έκφρασης και προέκτασης της προσωπικότητας της.

Φέτος τον χειμώνα παρουσιάσατε την πρώτη σας ανδρική συλλογή. Μιλήστε μου για αυτό σας το εγχείρημα. 
Αγαπώ την ανδρική μόδα και είναι κάτι που ήθελα να κάνω εδώ και πολύ καιρό. Μπορεί η περίοδος που διανύουμε να μην ευνοεί τα καινούργια ξεκινήματα αλλά η ανάγκη μου για δημιουργία καθώς και η επίμονη ζήτηση ανδρικών ρούχων από τους πελάτες μου, με οδήγησαν στη δημιουργία αυτής της πρώτης μίνι συλλογής η οποία περνά ανάμεσα από τους καθιερωμένους κανόνες κομψότητας και τις πραγματικές εμπειρίες και συναισθήματα, ανάμεσα από τα καθαρά σημάδια αυστηρότητας και τη διεκδίκηση της εκκεντρικότητας. Κλασικά διαχρονικά υλικά, ακρίβεια στην κατασκευή και άνετες αναλογίες στην εφαρμογή είναι οι κύριες σχεδιαστικές αρχές της συλλογής, ενώ αποκηρύσσεται κάθε τι που δεν είναι απαραίτητο, δημιουργώντας έτσι μια ολοκληρωμένη και εύχρηστη πρόταση για όλες τις ώρες της ημέρας. Τα χρώματα είναι βαθιά, σκούρα, απόλυτα χειμερινά: Μαύρο, ανθρακίτης, μπορντό, μπλε του μελανιού και αλλά και κομψά καφέ στις χειροποίητες δερμάτινες ζώνες που συμπληρώνουν τη συλλογή.

Τι είναι για εσάς μόδα?
Mόδα για μένα, είναι ο τρόπος να εκφράσω τις σκέψεις μου, χωρίς λόγια. Είναι ο τρόπος που εξωτερικεύω και μεταφέρω τα συναισθήματα μου στον κόσμο. Και το πιο ουσιαστικό απ΄όλα είναι ότι όλες αυτές οι σκέψεις ταξιδεύουν μέσα από τον κόσμο που επιλέγει να φορέσει τα ρούχα μου.

Πώς βλέπετε την ελληνική μόδα? Υπάρχει μέλλον?
Η μόδα δεν έχει σύνορα. Ο κάθε σχεδιαστής αν πιστέψει στον εαυτό του και θέσει τον πήχη της δουλειάς του ψηλά, υπομένει και επιμένει σε έναν ξεκάθαρο στόχο, αργά ή γρήγορα οι κόποι του θα αποδώσουν..

Πότε ήρθε για εσάς η επιτυχία?
Επιτυχία θεωρώ το γεγονός ότι ζω τις παιδικές μου εμμονές και το ότι βρίσκω αποδέκτες της προσωπικής μου αισθητικής.

Η σημαντικότερη στιγμή στην μέχρι τώρα καριέρα σας?
Η στιγμή που είδα τυχαία στο δρόμο μια κομψή κοπέλα να φοράει ένα παλτό από τη δεύτερη κατά σειρά συλλογή μου. Ίσως να μην ήταν η πιο σημαντική αλλά ήταν σίγουρα μια πολύ συγκινητική στιγμή…

Με ποιόν θα θέλατε μελλοντικά να συνεργαστείτε?
Έχω στο μυαλό μου κάποιους εξαιρετικούς εικαστικούς αλλά και φωτογράφους που θαυμάζω τη δουλειά τους και θα ήθελα να συνεργαστώ στο άμεσο μέλλον για κάποια ιδιαίτερα prints υφασμάτων για τις επόμενες συλλογές μου.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια?
Η περεταίρω ανάπτυξη του brand μου στο εξωτερικό.

Fashion Tips για τον άνδρα και τη γυναίκα.
Να αγνοούν τις εφήμερες τάσεις αν δεν μπορούν να τις υποστηρίξουν και να επιλέγουν ρούχα που ταιριάζουν στο χαρακτήρα, την ηλικία και το σωματότυπο τους. 


HOT LIST BY STELIOS KOUDOUNARIS

Χρώμα: Μαύρο

Μουσική: αυτή την περίοδο ακούω συνεχώς το soundtrack που συνέθεσε ο Μάνος Αντωνιάδης για το επόμενο μου show για το καλοκαίρι του 2012

Ταινία: Primal Fear

Βιβλίο: Ο μικρός πρίγκιπας

Πόλη: Λονδίνο

Χώρα: η Κύπρος από όπου κατάγομαι και την νοσταλγώ

Gadget: Τα μολύβια μου

Αξεσουάρ: Ένα αληθινό χαμόγελο

Fashion Designer: Θαυμάζω τη δουλειά πολλών συναδέλφων σχεδιαστών από το εξωτερικό και την Ελλάδα. Μερικές σαιζόν μου αρέσει κάποιος σχεδιαστής ενώ κάποιες άλλες σαιζόν κάποιος άλλος, ή μπορεί να μου αρέσει μια ολόκληρη συλλογή ή μόνο κάποια στοιχεία η κάποια κομμάτια.


For more info check official website: www.stelioskoudounaris.com 

No comments:

Post a Comment