Monday 20 February 2012

YIORGOS KOULASIDIS "DRAMA QUEEN"

Yiorgos Koulasidis

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ELPIDA AVRAMELI
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: MIKAEL CHALIKIAS

Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη ενώ το όνομά του καθώς και οι δημιουργίες του φιγουράρουν στα μεγαλύτερα εγχώρια - και μη - περιοδικά μόδας. Είναι ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, εμφανίζεται σπάνια ενώ δίνει ακόμα πιο σπάνια συνεντεύξεις και αυτό καθώς πιστεύει πως "οι δημιουργίες είναι αυτές που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία και την εξέλιξη ενός σχεδιαστή". Με ιδιαίτερη τιμή σας παρουσιάζω τον Yiorgo Koulasidi σε μία αποκλειστική συνέντευξη, όπου μιλήσαμε για τον ίδιο, τις δημιουργίες του και το εξωτερικό. 

01) Είσαι ένας άνθρωπος που ξέρουμε ελάχιστα για τη ζωή του και για την πορεία του. Μίλησέ μου λίγο για σένα.
Γεννήθηκα στη Δυτ. Γερμανία, μεγάλωσα στην Θεσσαλονίκη όπου ξεκίνησα την ενασχόλησή μου με το σχέδιο μόδες σε ιδιωτικές σχολές της πόλης και στη συνέχεια σε αντίστοιχες σχολές της Γερμανίας και της Αγγλίας. Ο μεγάλος ενθουσιασμός μου για το Λονδίνο με οδήγησε στο Kent Institute of Art and Design (ba Fashion Design) και αργότερα στο σχεδιαστικό ατελιέ της Karen Millen. Η μετέπειτα παραμονή μου στην Αγγλία όπου εργάστηκα μου έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσω την λονδρέζικη σκηνή μόδας - ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για εμένα και τη δουλειά μου. To 2005 ξεκινώ την δική μου σειρά ρούχων, με τις collection μου να διατίθενται σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

02) Από πότε θυμάσαι τον εαυτό σου να εκδηλώνει ενδιαφέρον για τον χώρο της μόδας και πότε ήρθε η απόφαση να ασχοληθείς επαγγελματικά με το σχέδιο?
Από πολύ μικρή ηλικία ζωγράφιζα και σχεδίαζα ρούχα. Μου άρεσε η μόδα πριν ακόμη καταλάβω τι ακριβώς είναι - τα κοστούμια στον κινηματογράφο, το στυλ των ηθοποιών ή προσωπικοτήτων της μόδας, τα εκπληκτικά ρούχα στα περιοδικά...

03) Yiorgos Koulasidis "Drama Queen": πως εμπνεύστηκες το όνομα αυτό?
Κάθε σχεδιαστής έχει ένα συγκεκριμένο τύπου γυναίκας όταν σχεδιάζει. Για έμενα λοιπόν υπάρχει η drama queen. Η γυναίκα Yiorgos Koulasidis Drama Queen είναι η - ανατρεπτικά - άτακτη τύπισσα, νωχελική και σαγηνευτική που γοητεύει και εμπνέει τους πάντες γύρω της. Είναι ενθουσιώδης, περιπετειώδης, παθιασμένη, διασκεδαστική, συναρπαστική, η χαρά της ζωής. Ανοιχτόμυαλη με πνεύμα ελεύθερο, ακομπλεξάριστη με τους φόβους, τις ευαισθησίες και τα ψεγάδια της, δεν προσποιείται και δεν φοβάται να δείξει τον πραγματικό εαυτό της σε κάθε στιγμή της ζωής της. Την ανάλαφρη ή σκοτεινή πλευρά της. Απλά θα ζήσει το drama της - τα ups and downs in life. Είναι η γυναίκα αγωνίστρια, chic and stylish, αλλά πολύ cool, αποφασισμένη να βρει το θάρρος να γίνει πιο τολμηρή και πιο δυνατή, "να ξανασηκωθεί στα πόδια της", να σε κερδίσει με το χαμόγελό της. Μια πραγματική fashionista. 

04) Το δραματικό στοιχείο είναι κάτι που βλέπουμε και στις συλλογές σου?
Ναι, πάντοτε υπάρχει μία δόση υπερβολής. Θα τις περιέγραφα ως classic chic with a twist όπου εκεί υπάρχει το drama effect, δηλαδή το στοιχείο της υπερβολής, της ατέλειας και της avant garde αισθητικής. 

05) Εσύ σαν άνθρωπος είσαι "drama"? Και αν ναι, πότε "πιάνεις" τον εαυτό σου να αντιδρά δραματικά?
Πιστεύω ότι είμαι αρκετά drama αφού μου είναι πραγματικά αδύνατο να καταπιέσω την χαρά ή την λύπη μου, την κατάσταση στην οποία βρίσκομαι και να παρουσιάζω έναν διαφορετικό ψεύτικο άνθρωπο από αυτό που είμαι.

Yiorgos Koulasidis Drama Queen SS2012 - Photography: Iosifina
Yiorgos Koulasidis Drama Queen SS2012 - Photography: Iosifina
06) Ποια στοιχεία είναι εκείνα που κάνουν τις συλλογές σου τόσο ξεχωριστές?
Τα έντονα χρώματα, τα εκπληκτικά υφάσματα, ο συνδυασμός της απλότητας με την υπερβολή, του παλαιού με το καινούργιο.

07) Σκιαγράφησέ μου τη γυναίκα στην οποία απευθύνεσαι.
Σίγουρα είναι ένα στιλιστικά ενδιαφέρον άτομο που της αρέσει η μόδα πάρα πολύ και αυτό φαίνεται. Ξέρει ποια είναι και τι ακριβώς θέλει. Της αρέσει να ξεχωρίζει και ντύνεται για τον εαυτό της όχι για τους άλλους. Τρελαίνεται με οτιδήποτε καινούργιο, φρέσκο και πρωτοποριακό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει διαχρονικά κομμάτια στην ντουλάπα της τα οποία δεν αποχωρίζεται ποτέ. Επιλέγει τα πιο cool και εκκεντρικά stand out κομμάτια της σεζόν χωρίς να είναι υπερπολυτελής, παραφορτωμένη ή υπεργυαλισμένη στην τρίχα, πάντοτε δίνοντας την εντύπωση πως δεν προσπαθεί και τόσο πολύ. 

08) Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σου?
Οτιδήποτε. Από μια απλή φωτογραφία, μια ταινία ή ένα ταξίδι. Επίσης μου αρέσει ιδιαίτερα η πορεία η πορεία της μόδας και πιστεύω ότι πρέπει να προτείνεις το κατάλληλο σχέδιο τη σωστή στιγμή. Έτσι πάντοτε προσπαθώ να αποτυπώσω μια μικρή δόση της σεζόν στις εκάστοτε συλλογές μου. 

09) Πώς έχεις δει την πορεία σου να εξελίσσεται μέσα στα χρόνια?
Ξεκίνησα κάνοντας μικρά αλλά σταθερά βήματα στο χώρο. Χαίρομαι ιδιαιτέρως που μέχρι σήμερα έχω μια σταθερή ανοδική πορεία και ευελπιστώ αυτό να συνεχιστεί και στο μέλλον. 

Yiorgos Koulasidis Drama Queen SS2012 - Photography: Iosifina
10) Άνοιξη|Καλοκαίρι 2012: Μίλησέ μου για τη νέα σου συλλογή: τι θα δούμε, τι χρώματα & υφάσματα θα επικρατήσουν?
Φέτος το καλοκαίρι υπάρχει η διάθεση για μια πιο γλυκιά και φρέσκια εικόνα της μόδας. Έτσι, το ροζ πουά, το απαλό φούξια ή το ηλιόλουστο κίτρινο παίζουν πρωταρχικό ρόλο στη συλλογή μου, ενώ τεράστιοι αφαιρετική φιόγκοι ξεπηδούν από τα πιο απροσδόκητα σημεία του κορμιού σε clean cut φορέματα από μεταξωτό κρεπ, αντικατοπτρίζοντας την αίσθηση της παριζιάνικης φινέτσας. Φυσικά, όπως πάντοτε δεν λείπουν και τα πολύ έντονα χρώματα: κόκκινο - μωβ - πράσινο ενώ το μικρό μαύρο φόρεμα και τα ελαφρώς ντραπέ αποτελούν αντιπροσωπευτικά κομμάτια της σειράς. 

11) Είσαι η απόδειξη ότι μπορεί κάποιος να είναι επιτυχημένος στον χώρο της μόδας ασχέτως αν δεν ζει στην Αθήνα, αν θεωρήσουμε ότι εκεί συμβαίνουν όλα τα μεγάλα event - gala, fashion weeks, περιοδικά μόδας. Συνειδητά αποτελεί η Θεσσαλονίκη η έδρα σου?
Πιστεύω ότι μπορείς να έχεις σαν βάση οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και να δραστηριοποιήσε σε όποιο μάρκετ θέλεις ανάλογα φυσικά με το τι ακριβώς σε ενδιαφέρει να κάνεις. Προσωπικά έχοντας σαν βάση την Θεσσαλονίκη δειγματίζω τις συλλογές μου και στην Αθήνα. Επίσης αυτό μπορεί να λειτουργήσει άνετα και για ένα άνοιγμα στο εξωτερικό.

12) Μιας και ανέφερες το εξωτερικό, έχεις σκεφτεί να κάνεις βήματα προς τα εκεί? Είναι κάτι που σε ενδιαφέρει?
Έχω παρουσιάσει τις συλλογές μου στο Παρίσι, Zip Zone Louvre κατά την διάρκεια της εβδομάδας μόδας. Σίγουρα είναι κάτι που με ενδιαφέρει και είναι στα άμεσα σχέδιά μου.


13) Είσαι ένας σχεδιαστής ιδιαίτερα χαμηλών τόνων. Κατά πόσο αυτό σε έχει βοηθήσει ή όχι στο να εξελιχθείς?
Με έχει βοηθήσει αρκετά γιατί έτσι αφοσιώθηκα πλήρως στο σχεδιασμό των συλλογών μου. Στο τέλος, οι δημιουργίες είναι αυτές που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία και την εξέλιξη ενός σχεδιαστή.

14) Πως οραματίζεσαι το μέλλον του "drama queen"?
Αρχικός στόχος μου είναι η δημιουργία εμπνευσμένων συλλογών με την όσο το δυνατό καλύτερη απήχηση που θα μπορούσα να έχω.

15) "Yiorgos Koulasidis Drama Queen": το label με τέσσερα αντιπροσωπευτικά επίθετα.
Αυθόρμητο - ασυγκράτητο - αληθινό - ελεύθερο. 


2 comments: